تبلیغات
اموزش خصوصی رانندگی در مهدیشهر - نحوه تعویض لاستیک پنچر شده
یکشنبه 18 بهمن 1388

نحوه تعویض لاستیک پنچر شده

   نوشته شده توسط: سرکار خانم حبیبی    نوع مطلب :اصول فنی ،

بنام خدا


نحوه تعویض لاستیک پنچر شده

چنانچه احسا س کردید لاستیک اتومبیل شما پنچرشده با خونسردی کامل به روش ذیل عمل کنید:

1)با روشن کردن راهنمای سمت راست و رعایت احتیاط به آرامی وبا  یک زاویه کم وسیله نقلیه خود را در منتهی الیه سمت راست خیابان متوقف کنید.(در اتوبان در شانه خاکی توقف کنید)

2)ترمز دستی را محکم بالا برده وپس از خاموش کردن خودرو دسته دنده رادرون دنده سنگین1یا2قرار دهید. بهتر است فلاشر اتومبیل را روشن کنید.

3)مثلثی خطر را در فاصله مناسب قرار دهید تا رانندگان وسایل نقلیه عبوری به راحتی آن را رویت نمایند.

4)یک جفت دستکش معمولی در صندوق عقب باخود داشته باشید تادر این گونه موارداستفاده کنید.

5)لاستیک زاپاس جک آچار چرخ وبالابر جک رااز صندوق عقب خارج نمائید.

6)سرنشینان خودرورا پیاده کنید.

7)درب های اتومبیل بسته باشد.

8)جهت جلوگیری از حرکت احتمالی اتومبیل پشت چرخ سنگ می گذاریم.

*چنانچه یکی از چرخ های جلو پنچر شده باشد:در کفی وسربالایی پشت چرخ های عقب سنگ می گذاریم ودر سرازیری جلوی چرخ های عقب سنگ می گذاریم.

* چنانچه یکی از چرخ های عقب پنچر شده باشد:در سربالایی سنگ را پشت چرخ جلو قرار می دهیم ودر سرازیری وکفی سنگ را در قسمت جلوی چرخ های جلو می گذاریم.

9)جک رادر محلی که مربوط به چرخ پنچر شده می باشد قراردهید.کمی آن را بالا بیاوریدتا فقط به زیر اتاق بچسبد.

10) قالپاق چرخ پنچر شده را به وسیله یک دستمال از چرخ جدا کنید.(استفاده از دستمال موجب می شود تا به دست شما آسیب نرسد.)

11)مهره ویا پیچ چرخ را قبل از بالا بردن جک حداقل به اندازه نیم دور برخلاف جهت حرکت عقربه های ساعت شل کنید.

12)بالابر جک را به سمت حرکت عقربه های ساعت چرخانده تا جک بالا برود(فقط به اندازه ای جک را بال می بریم که لاستیک زاپاس را بتوانیم به راحتی به جای لاستیک پنچر شده قرار بدهیم).

13)مهره ها یا پیچ ها چرخ پنچرشده را به وسیله آچار چرخ باز می کنیم (بهتر است ترتیب باز کردن را طوری تنظیم کنیم که هنگام بستن آنها هر مهره یا پیچ رادر جای باز شده ببندیم).

14)چرخ پنچر شده رادرآورده و در زیر اتاق انومبیل قرار می دهیم.

15)چرخ زاپاس را به جای چرخ پنچر شده قرار داده و مهره یا پیچ های آن را به ترتیبی که باز کردیم در جای خود می بندیم (مراقب باشید مهره ها را برعکس نبندید)وفقط تا جایی که به جک فشار نیاید وجک تکان نخورد پیچ ها یا مهره ها را سفت می کنیم(به صورت ضربدری).

16)با چرخاندن دسته بالابر جک به سمت چپ (خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت)جک را پایین برده وآن را از زیر اتاق بر می داریم .

17)حال که جک رااز زیر اتاق برداشتیم مهره ویا پیچ  های چرخ را مجددا کاملا سفت کرده وسپس قالپاق رادر جای آن قرار می دهیم به نحوی که سوزن تنظیم باد چرخ کاملا معلوم باشد.

18)چرخ پنچر شده را از زیر اتاق بیرون کشیده وآن را همانند جک وآچار جرخ و بالابر جک در جای مشخص شده در صندوق عقب قرار می دهیم .

19)سنگ های گذاشته شده در زیر اتومبیل را برداشته وبه بیرون از خیابان منتقل می کنیم .

20)مثلثی خطر عقب راپس از جمع کردن وقرار دادن آن در کیف مخصوص در جای مشخص شده در صندوق عقب قرار می دهیم .اتومبیل آماده حرکت می باشد .بنابراین فلاشر را خاموش کرده وبه حرکت خود ادامه می دهیم .

*چرخ پنچر شده را به نزدیکترین پنچری گیری می بریم تا در صورت تکرار چنین مواردی بتوان ازآن استفاده کرد.

*در سفر علاوه بر زاپاس حتما یک عدد لاستیک تیوپ نو همراه داشته باشید (حتی اگر لاستیک تایر شما تیوبلس باشد)

*ضمنا کامیون ها غالبا به پمپ باد مجهز بوده و می توان از آن ها کمک گرفت.

 

 

 


جاوا اسكریپت